Učit se učit S OHLEDEM NA FUNGOVÁNÍ MOZKU

Mgr. Petra Dočkalová

Z webináře bude pořízena nahrávka. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.

O WEBINÁŘI:

Přinášíme nový vhled do procesu učení s ohledem na fungování mozku. Ukážeme si, co ovlivňuje a podporuje proces učení, a naopak co proces učení brzdí. Role učitele se mění. Učitel již není pouze ten, kdo přináší informace, ale stává se z něj spíše průvodce, zprostředkovatel vědomostí a zkušeností. 

Nabídneme konkrétní kroky, které podporují učební proces žáků, vyzkoušíme si jaké strategie v učení fungují, jak účinně pracovat s potenciálem každého žáka, jak vytvářet, udržet a podporovat dobré vztahy ve škole, chuť dětí učit se, učit se s důvěrou, a nebát se používat moderní způsoby učení. Ukážeme si jak vést žáky k zodpovědnosti a samostatnosti a jakým účinným způsobem předávat znalosti a zkušenosti.

Nejde přesně říct, jaké jsou pro konkrétního žáka nejlepší učební podmínky, můžeme ho ale vhodným a promyšleným způsobem přivést k tomu, že si uvědomí důležité kroky v procesu učení – jak se má učit, jak pracovat s chybou, jak uspořádávat informace a jak s nimi pracovat

Místo toho, abychom žáka pouze zahrnuli knihami, vzorci a zkouškami, měli bychom se postupně zaměřovat zejména na to, jak se efektivně učit. Je potřeba pochopit, jak fungují oči při čtení, jak si pamatujeme, na základě čeho si vybavujeme, jak myslíme, jak si můžeme efektivně organizovat poznámky a jak řešit problémy. 

Zaměříme se na roli učitele v 21. století. V rámci společného učení budeme sdílet, zprostředkovávat zkušenosti s učením a klást otázky. Staneme se tvůrci svého učení. Budeme potřebovat akorát tužku, papír a mozek :-). 

Lektorka: Mgr. Petra Dočkalová

  • Ve světě učení a vzdělávání se pohybuje již 25 let, zaměřuje se na učení s ohledem na fungování mozku, učení spojené s myšlením, učení, jako oboustranně obohacující proces, učení aktivní, vědomé.
  • Lektorka Zprostředkovaného učení, FIE v praxi a Feuersteinovy metody instrumentálního obohacení v praxi
  • Lektoruje vzdělávací programy v mateřských, základních, středních i vyšších odborných školách, výchovných ústavech, stále aktivně učí. Spolupracuje s dětmi, dospělými, rodinami, školami.
  • Pracuje s dětmi s autismem, ADHD, ADD a dětmi, které mají problémy s učením, komunikací, ale i s chováním. 
JAK WEBINÁŘ FUNGUJE