Velkým tématem vzdělávacího prostředí jsou stížnosti žáků, jejich zákonných zástupců či jiných osob, adresované jak ředitelům škol, tak i České školní inspekci. Korektní a úspěšné vyřešení stížnosti na úrovni školy snižuje pravděpodobnost jejího podání k ČŠI. Prošetřování stížnosti ČŠI představuje velkou zátěž pro všechny dotčené aktéry a je žádoucí přijímat taková opatření, která povedou k úspěšnému vyřešení situace již v samotném počátku, tedy ve škole.
Jaké stížnosti nejčastěji ČŠI řeší? Jaká opatření by měla být přijata, aby škola snížila počet stížností? Jaký je rozdíl mezi podnětem a stížností? Jak správně postupovat při řešení stížností?
Počet stížností adresovaných ČŠI neustále narůstá. Pokud se ve škole podaří nastavit funkční interní pravidla a zároveň bude ředitel věnovat cílenou péči podpoře komunikace v rámci školy i se zákonnými zástupci, lze předpokládat, že se počet podávaných stížností jak na úrovni školy, tak směrem k ČŠI významně sníží.
Na webináře uvedeme nejčastější příklady z praxe a ukážeme správné postupy při řešení stížností.

- Právnička, advokátka se specializací na školskou legislativu, právní odpovědnost škol, pracovní právo a ochranu osobních údajů.
- Pověřenkyně pro ochranu osobních údajů pro školy a úřady
- Oceněna jako nejlepší pověřenkyně roku 2022 pro veřejný sektor a samosprávu
- Působila jako právnička na Úřadu pro ochranu osobních údajů, na Oblastním Inspektorátu práce pro hl. m. Prahu a na MPSV
- Konzultantka Sdružení místních samospráv ČR pro oblast školství
- Autorka řady odborných publikací a článků zaměřených na oblast školství
- webinář probíhá přes platformu ZOOM
- dva dny před konáním webináře obdržíte e-mail s odkazem na připojení
- připojíte se přes notebook, počítač, mobilní telefon
- prostředí ZOOM nevyžaduje instalaci softwaru na váš počítač
- v den konání se jednoduše přihlásíte
- po skončení webináře obdržíte odkaz na záznam a podklady
- v případě technických potíží s připojením volejte tel. 775 421 687