Webináře pro vás a Vaše učitele
Digitální nástroje ve výuce výtvarné výchovy
29.5.2025 | RNDr. Jitka Rambousková | 14:00 - 17:00 | on-line | 4 vyuč.hod.
I v předmětu jako je výtvarná výchova můžeme využívat digitální technologie velmi smysluplně. Využití digitálních technologií ve výtvarce je zábavné, inspirativní a zároveň přínosné a užitečné. Poskytuje nekonečné možnosti a přepestrou paletu nástrojů pro kreativní tvorbu a podporu výtvarného a estetického cítění.Naučíme se, jak vytvářet různé nástěnky a virtuální galerie pro prezentaci výtvarných prací žáků, ukážeme si užitečné webové stránky se zajímavými aktivitami a inspiracemi pro výuku výtvarné výchovy.V další části se budeme věnovat vlastní tvorbě. Představíme si bezplatné aplikace a programy, které podporují kreativitu dětí a žáků a lze je snadno zapojit do výuky výtvarné výuky. Představíme si řadu aktivit, např. tvorbu koláží, práci s fotografií a dalšími obrazovými formáty. Na závěr si představíme další způsoby využití digitálních technologií ve výtvarné výchově, včetně práce s videi, animací a 3D modelováním. Většina těchto aktivit je vhodná pro práci s tablety nebo chytrými telefony.Webinář je speciálně určen pro vyučující výtvarné výchovy, kteří hledají zdroje a inspiraci ke zkvalitnění svých znalostí a dovedností a chtějí udělat svoji výuku atraktivnější a zajímavější.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Vliv P1c-01, PHmaxu na rozpočet a další změny ve financování škol
29.5.2025 | Ing. Petra Schwarzová | 15:00 - 17:00 | on-line | 3 vyuč.hod.
V současné době je pro každého ředitele správné hospodaření s finančními zdroji jednou z nejdůležitějších otázek. Cílem webináře je poskytnout účastníkům komplexní potřebné informace pro správné financování škol (mateřských, základních a středních) a školských zařízení (školních družin, školního klubu, školní jídelny), zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí.
Na webináři se na praktických příkladech naučíte pracovat s novým PHmax, správně vyplnit výkaz P1c -01, ale i vypočítat normativy na nepedagogy. Představíme aktuální změny ve financování nepedagogů včetně správného odměňování a vykazování pedagogické intervence. Dozvíte se i aktuální informace z oblasti financování (např. financování nepedagogické práce, nový PHmax, změny v rozpočtu, správné užití zdroje na nemocenskou a další).
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Vymáhání dlužného školného a stravného
2.6.2025 | JUDr. et Mgr. Eva Janečková | 8:30 - 11:30 | on-line | 4 vyuč.hod.
S řešením dlužného školného, stravného nebo třeba i plateb za družinu se potýká většina škol. Ředitel školy jako statutární orgán má povinnost jednat s péčí řádného hospodáře. Z toho vyplývá jeho povinnost vymáhat dluhy, které vznikají vůči škole, a to včetně dluhů, kde nedochází k platbám ze strany zákonných zástupců. Nejúčinnější a nejjednodušší způsob je dohoda, ale jak správně postupovat v případech, kdy dohoda není možná?Ředitel školy musí zvolit postup, který je v souladu s právními předpisy, který umožní vymoci co nejvyšší částku (včetně případných nákladů), a který bude zároveň co nejúspornější a nejefektivnější. Vzhledem k tomu, že ředitel obvykle není právník, může v postupu při vymáhání dluhu dojít k pochybení. Jak tedy postupovat, aby vymáhání dluhů bylo co nejúčinnější?
Jaké jsou první kroky při vymáhání dluhů?Vymáhání pohledávky mimosoudní cestouJak postupovat v situaci, kdy dlužník nereaguje na výzvy?Jaký postih může být uplatněn vůči dlužníkovi i mimo postup vymáhání dluhu?Důsledky nezaplaceného školného/stravnéhoJak dluhům předcházet?
Na tyto a další otázky odpoví tento webinář.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Nepřijatelné formy chování v pedagogickém týmu
3.6.2025 | Mgr. Lenka Polášková | 13:00 - 16:30 | on-line | 3 vyuč.hod.
Připravili jsme pro Vás unikátní webinář, na kterém rozvinete své profesní kompetence ve zcela neobvyklé oblasti. Otevřeně o tom, o čem všichni ví, ale málokdo se odváží otevřeně mluvit.
Profese pedagoga patří v současné době mezi vysoce zátěžové. Krizi v modelech chování můžeme vnímat u rodičů dětí a žáků, ve společnosti, ale také v pedagogických týmech. Nezřídka kdy se setkáváme s nepřijatelnými formami chování, jako je „Staffing“ nebo „Mobbing“. Je udivující, jak jedinec dokáže doslova „strhnout“ k nepřijatelným formám chování celý kolektiv vzdělaných dospělých lidí… A tak v pedagogické praxi vidíme různé typy „táborů“ brojících proti sobě, ať už za účasti ředitele/ředitelky nebo bez ní, anonymy, zákulisní - netaktní praktiky nebo ignoraci jedince a jeho názorů. Moc se o tom nemluví, ale právě tyto situace jsou důsledkem fluktuace zaměstnanců, vyhoření jedince nebo jeho odchod ze školy.
Jak si s tím ale poradit? Jak poznat psychopata na pracovišti? Jak si nastavit mantinely a pravidla vzájemné komunikace, abychom právě takovým situacím uměli předcházet? A jakou roli má v emočně vypjatých situacích vedoucí pedagogický pracovník? Jednoduché to není, ale účinnými nástroji můžeme vytvořit „záchrannou síť“…
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Uvádějící učitel a adaptační období
4.6.2025 | Mgr. Irena Trojanová, Ph.D. | 8:30 - 12:00 | on-line | 4 vyuč.hod.
Úloha uvádějícího učitele je klíčová při podpoře začínajících pedagogů během jejich adaptačního období. Činnost uvádějícího učitele se zaměřuje na podporu novému učiteli, aby se úspěšně zapojil do školního prostředí a získal potřebné zkušenosti pro svou profesi. Nedílnou a důležitou součástí musí být i jeho metodické vedení a podpora nejen profesního rozvoje, ale i podpora psychická.
Jak správně vymezit jeho kompetence, aby spolupráce se začínajícím učitelem byla efektivní? Co všechno zahrnuje činnost uvádějícího učitele? Co má obsahovat plán uvádění a kdo se na něm může podílet? Jak ho motivovat a celkově zajistit jeho podporu? Jak poskytovat zpětnou vazbu nejen začínajícímu učiteli?
Webinář je určený jak pro vedení škol, které získá nástroje pro výběr uvádějícího učitele a seznámí se s jeho činností, tak i pro samotného uvádějícího učitele. Obdržíte návrhy plánu uvádění i hospitační protokol využitelný pro své hospitace a další materiály.
Samozřejmostí webináře je podpora sdílení zkušeností účastníků a praktické ukázky ze školské praxe.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Změny v odkladech a jejich důsledky
5.6.2025 | JUDr. et Mgr. Eva Janečková | 13:00 - 15:30 | on-line | 3 vyuč.hod.
Od 1.9.2025 budou platit zpřísněné podmínky pro odklady školní docházky. Jaké dopady přinese nová právní úprava? Jaké další povinnosti nastanou školám? Od kdy začnou tyto změny platit? Změny by se měly zavádět postupně během tří let podle data narození dětí.
Omezit odklady zahájení povinné školní docházky, zrušit přípravné třídy ZŠ nebo zavést slovní hodnocení v první a druhé třídě místo známkování, posunout termín zápisu do první třídy z dubna na leden a únor a další změny přináší novela školského zákona.
Tyto změny se dotknout nejen ZŠ, ale také MŠ, kterým vzniknou nové povinnosti nejen v práci s dětmi, ale i při tvorbě dokumentace tak, aby základní školy mohly lépe pracovat zejména s žáky s potřebou podpůrných opatření.
Nově vzniká povinnost poskytnutí informací o dítěti. MŠ by nově měly ZŠ, do které dítě nastupuje, předat přehled výsledků pedagogického diagnostikování a podpůrných opatření.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Zařízení školního stravování - inspekční činnost a nový spotřební koš
9.6.2025 | Mgr. Lenka Polášková | 15:00 - 17:15 | on-line | 3 vyuč.hod.
Připravili jsme speciální webinář určený pro provozní zaměstnance zařízení školního stravování. Přineseme odpovědi na všechny otázky týkající se kontrolní činnosti orgánu ochrany veřejného zdraví a inspekční činnosti ČŠI. Představíme novinky ve školním stravování, dozvíte se změny, které přinesla vyhlášky o školním stravování, změny ve spotřebním koši a v poskytování dietního stravování ve školách.
Dostanete praktické rady ke kvalitě školního stravování, informace k právům a povinnostem zákonných zástupců dětí a žáků a zaměříme se na nejčastější nedostatky v zařízeních školního stravování a mnoho dalšího.
Připravili jsme pro Vás balíček užitečných metodických materiálů a předloh formulářů.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Jak sestavit výroční zprávu školy - přehledně a prakticky
9.6.2025 | Mgr. Irena Trojanová, Ph.D. | 8:30 - 12:00 | on-line | 4 vyuč.hod.
Výroční zpráva je důležitý dokument, který reflektuje práci školy za uplynulý školní rok. Ředitel školy je povinen výroční zprávu sestavit, předložit ji školské radě, zřizovateli a seznámit s ní pracovníky školy, rodiče i širokou veřejnost.
Jak výroční zprávu o činnosti školy sestavit správně, aby byly dodrženy legislativní požadavky? Jaké podklady využít? Co musí obsahovat? Sestavit ji stručně nebo ji pojmout jako kroniku školy? Jak zapojit ostatní?
Na tyto i mnohé další otázky, odpoví webinář zaměřený nejen na získání potřebných znalostí a dovedností, ale také na sdílení zkušeností účastníků. Samozřejmostí je i získání materiálů okamžitě využitelných ve školní praxi.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ