SPISOVÁ SLUŽBA A ARCHIVACE DOKUMENTŮ VE ŠKOLÁCH V KONTEXTU LEGISLATIVNÍCH ZMĚN
Povinný přechod škol na elektronickou spisovou službu
RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
27.2.2025 | |
8:30 - 13:00 hod. | |
6 vyuč. hod. | |
on-line | |
2000 Kč | |
vhodné pro šablony | |
pro ředitele, vedoucí pedagogické pracovníky, administrativní pracovníky škol a školských zařízení |
Z webináře bude pořízen záznam. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.
Novela zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě ukládá školám, bez ohledu na zřizovatele, nejpozději do konce roku 2025 přejít z listinné podoby spisové služby na elektronickou a začít povinně evidovat dokumenty elektronicky. Tato povinnost se zatím nevztahuje na mateřské školy.Cílem webináře je ukázat:
- Jak se správně připravit na přechod na elektronickou spisovou službu
- Co vše se s přechodem na elektronickou spisovou službu změní
- Jak se s elektronickou spisovou službou pracuje
- Propojení datové schránky s elektronickou spisovou službu
- Jak si vybrat správný software
- Jaké jsou celkově povinnosti školy v oblasti péče o dokumenty a vedení spisové služby
- Jak si ve vaší škole efektivně nastavit systém oběhu dokumentů tak, aby vás časově co nejméně zatěžoval
Obsah webináře vychází z povinnosti škol vést spisovou službu a archivovat dokumenty v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, v platném znění a vyhláškou č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, v platném znění.
TÉMATA
- Praktické využití spisové služby při práci s dokumenty ve škole
- Platná legislativa v oblasti spisové služby a archivnictví
- Povinnosti škol v oblasti péče o dokumenty
- Povinnosti škol při vedení spisové služby
- Elektronická spisová služba a její přínosy
- Jak se správně připravit na přechod na elektronickou spisovou službu
- Co vše se s přechodem na elektronickou spisovou službu změní
- Jak si vybrat správný software
- Jak se s elektronickou spisovou službou pracuje
- Napojení datové schránky na elektronickou spisovou službu
- Práce s elektronickými dokumenty
- Oběh dokumentů ve škole – doručování, vznik, evidence, vyřizování, podepisování, užívání razítek, odesílání, ukládání
- Podací deník vs. software elektronické spisové služby
- Tvorba spisu, skartační řízení, ukládání archiválií
- Kontrola, sankce, spisová rozluka
- Vedení spisové služby v mimořádných situacích
- Tvorba spisového řádu, včetně spisového a skartačního plán, vzory skartačního řádu
- Aktuality k datu konání semináře
- Řešení modelových případů
- Příklady dobré praxe
RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
- Působí na Katedře andragogiky a managementu vzdělávání PedF UK, obor školský management
- Garant a lektor elektronické spisové služby v projektu Rozvoj eGovernmentu ve Středočeském kraji
- Metodička spisové služby a datových schránek na KÚ Středočeského kraje
- Publikuje články o spisové službě ve školách a školských zařízeních a datových schránkách pro vydavatelství Wolters Kluwer ČR (časopis Řízení školy, aplikace pro ředitele škol Řízení školy online) a pro Nakladatelství FORUM s.r.o.
JAK WEBINÁŘ FUNGUJE
- webinář probíhá přes platformu ZOOM
- dva dny před konáním webináře obdržíte e-mail s odkazem na připojení
- připojíte se přes notebook, počítač, mobilní telefon
- prostředí ZOOM nevyžaduje instalaci softwaru na váš počítač
- v den konání se jednoduše přihlásíte
- po skončení webináře obdržíte odkaz na záznam a podklady
- v případě technických potíží s připojením volejte tel. 775 421 687