Specifické poruchy chování u dětí předškolního věku aneb není hyp jako hyp
Mgr. Lenka Polášková
. 15.12.2025
.. 13:00 - 15:15 hod.
.. 3 vyuč. hod.
.. on-line
.. 1 850 Kč
.. vhodné pro šablony
.. pro pedagogické pracovníky MŠ

Z webináře bude pořízen záznam. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.

Dítě běhá, křičí, kope, neposlouchá… Je to ADHD? Nebo jen volá o pozornost? Možná za tím stojí něco úplně jiného - třeba rozvod rodičů, nedostatek lásky doma nebo traumatický zážitek. My dospělí jsme často ztracení ve změti pojmů, diagnóz a výchovných rad, odpovědi hledáme u odborníků na internetu... a mezitím dítě prožívá své vnitřní stavy a často nám tímto nepřijatelným chováním jednoduše říká: \"Konečně si mě někdo všimněte.\" Zde nastupuje rozpoznávání symptomů specifických poruch chování a správná diagnostika. Učitelky MŠ jsou často postaveny do situace, kdy jejich všímavost, empatie a lidskost rozhoduje o zpracování vnitřních dějů a dětských traumat bez nepříznivých následků.

Neporozumění, nepřijetí a nejistota dítěte způsobuje různé projevy chování, které vnímáme jako nepřijatelné nebo problémové. Co dnes znamená \"patologické chování\" a proč se objevuje čím dál častěji. Jaké jsou příčiny agresivního chování u dětí? Poznáme ADHD/ADD, nebo je za tím něco jiného?

Narůstá počet rodičů, kteří jsou nejistí a hledají odpovědi na otázky spojené s výchovou dětí v podcastech, na internetu a sociálních médiích. Kde je chyba? V rodičích? Společnosti? Škole? V návalu informací se zapomíná na reálné potřeby dětí - lásku, absolutní přijetí, komunikaci, čas.

Na webináři se dozvíte, jaký vliv na chování dítěte mají traumatické zážitky, porozvodové situace, narcistně orientovaný rodič, ale především, že ne všechny situace znamenají, že mají děti psychiatrické diagnózy…

TÉMATA:
  • Vliv traumatu na chování dítěte
  • Rodina a její vliv na chování dítěte
  • Rodič – narcista
  • Porozvodové a rozchodové tahanice a vliv na osobnost dítěte
  • Příčiny agresivního chování u dětí
  • Základní parametry symptomů specifických poruch chování u dětí předškolního věku a správná diagnostika
  • Problematické aspekty současného procesu diagnostiky specifických poruch chování u dětí
  • Metodika pedagogické práce s dítětem s ADHD/ADD
  • Patologické formy chování u dětí jako fenomén dnešní doby

Mgr. Lenka Polášková
  • Lektorka patří mezi uznávané odborníky s více než dvacetiletou praxí v oblasti předškolní výchovy a vzdělávání
  • Spolupracovala s ČŠI jako expertní posuzovatelka pro inspekční činnost ve školách, Výzkumným ústavem Pedagogickým, MPSV, UP v Olomouci
  • Specializuje se na oblasti managementu škol, dokumentaci a metodický výklad právních předpisů
  • Je držitelkou mezinárodního ocenění eTwinning label za projekt "Moje město, moje škola"
  • Autorka řady odborných publikací pro ředitele a učitele, spolupracuje s nakladatelstvím Portál nebo Grada Publishing
  • Svá školení staví na praktičnosti, efektivnosti a využitelnosti v pedagogické praxi
JAK WEBINÁŘ FUNGUJE