Pozitivní klima a práce se skupinovou dynamikou pro vychovatelky školních družin
Mgr. Martin Kaliba, Ph.D., MBA, MSc. a Mgr. et Mgr. Petra Ambrožová, Ph.D., MBA
. 6.5.2026
.. 8:30 - 12:00 hod.
.. 4 vyuč. hod.
.. on-line
.. 1 850 Kč
.. vhodné pro šablony
.. pro vychovatelky a vychovatele školních družin a klubů

Z webináře bude pořízen záznam. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.

Jak může vychovatelka ve školní družině vytvářet klima, ve kterém se všichni cítí dobře?

Dobré vztahy nejsou samozřejmost. Praktický webinář je určen vychovatelkám a vychovatelům, kteří chtějí vědomě budovat bezpečné, vstřícné a podnětné prostředí ve své skupině – ať již pracují v družině nebo školním klubu. Zaměříme se na konkrétní postupy, jak posilovat důvěru, respekt a spolupráci mezi dětmi i mezi dospělým a skupinou.

Ukážeme, jak lépe porozumět vztahům ve skupině, předcházet konfliktům a posilovat pozitivní atmosféru mezi dětmi. Naučíte se číst dynamiku skupiny, rozpoznat role jednotlivců a efektivně pracovat s jejich potřebami. Získáte užitečné nástroje pro podporu spolupráce, soudržnosti i zdravého vedení. Dozvíte se, co vše ovlivňuje klima a jak na něj může vychovatelka každodenní činností působit.

Nabídneme konkrétní principy a praktické strategie pro každodenní práci s dětmi. Kurz je plný příkladů z praxe, interaktivních aktivit a inspirace pro každodenní práci.

Mgr. Martin Kaliba, Ph.D., MBA, MSc.
  • Působí na katedře primární, preprimární a speciální pedagogiky PdF Univerzity Hradec Králové
  • Lektor, pedagog a autor knihy Digitální pohádky pro (ne)poučitelné děti a (ne)znalé dospělé
  • Odborník na nové formy rizikového chování a jeho prevenci - online rizikové chování, ohrožení dětí výzvami současného světa, nové formy závislostí - na sociálních sítích, autor projektu Proč je pořád na mobilu?
  • Zabývá se využitím digitálních nástrojů ve vzdělávání: digitální aplikace ve výuce, únikové hry, online wellbeing atd.
Mgr. et Mgr. Petra Ambrožová, Ph.D., MBA
  • V současné době působí na Katedře sociální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové
  • Specializuje se na nové formy rizikového chování a jejich prevenci, nové trendy ve vzdělávání a nové výzvy etopedie
  • Její lektorská činnost se zaměřuje na práci s klimatem třídy a školy a na pozitivní využívání digitálních technologií ve vzdělávání
  • Autorka řady publikací, např. Digitální pohádky pro (ne) poučitelné děti a (ne)znalé dospělé, Nové formy školního podvádění a vyrušování v kontextu digitálního vzdělávání …
Žádné nadcházející webináře
JAK WEBINÁŘ FUNGUJE