fbpx
FORMATIVNÍ HODNOCENÍ A SEBEHODNOCENÍ PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLY
PaedDr. Iva Tomášková
. 25.2.2025
.. 13:00 - 16:30 hod.
.. 4 vyuč. hod.
.. on-line
.. 1950 Kč
.. vhodné pro šablony
.. pro pedagogické pracovníky
.. tento kurz je možné uspořádát i pro sborovnu

Z webináře bude pořízen záznam. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.

Formativní hodnocení neporovnává, ale sleduje individuální pokrok. Proto dobře funguje především u méně úspěšných žáků a žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Spíše než tlačit všechny žáky do jednoho cíle, nám jde o to, aby každý dělal pokroky a rozvíjel se. Proč je motivující hodnocení pro žáka tak důležité? Proč vést žáky k sebehodnocení?

Zaměříme se na to, aby účastníci vnímali formativní hodnocení především jako nástroj komunikace mezi pedagogem a žákem, kterým otevíráme dětem prostor pro vlastní zodpovědnost a větší zapojení se do samotného procesu učení.

Ukážeme si praktické metody a techniky formativního hodnocení "kde se nacházím", "kam se chci dostat", "jak se tam dostanu" a strategie jako např. práce s cíli, kritéria úspěchu, organizování třídní diskuse, poskytování zpětné vazby, aktivizování žáků jako zdrojů učení pro sebe navzájem a aktivizování žáků jako "vlastníků" svého učení.

Cílem webináře je seznámit účastníky s významem hodnocení, slovního hodnocení a sebehodnocení pro rozvoj dítěte, poskytnout východiska pro využívání formativního hodnocení a práci s žákovským portfoliem.

PaedDr. Iva Tomášková
  • Uznávaná odbornice v oblasti předškolní výchovy a vzdělávání, vede semináře a spolupracuje s mateřskými školami na různých projektech
  • Působila řadu let jako ředitelka základní a mateřské školy, certifikovaná lektorka inkluzivního vzdělávání, koučka
  • Připravuje budoucí učitelky mateřských škol, vychovatelky školních družin a asistenty pedagoga
  • Autorka knihy "Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole"
JAK WEBINÁŘ FUNGUJE