Učitel jako kouč a manažer aneb jak si vybudovat a udržet autoritu
..
- termín bude upřesněn
- 5 vyuč. hodin
- 8:30 - 13:00 hod.
- on-line
- 2 000 Kč
- vhodné pro šablony
- pro pedagogické pracovníky MŠ/ZŠ/SŠ
- tento kurz je možné uspořádát i pro sborovnu
Z webináře bude pořízena nahrávka. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.
OBSAH WEBINÁŘE:
Učitel je pro výchovu a vzdělávání dětí a žáků klíčovou osobou. V poslední době požadavky na jeho kvality vzrůstají a je pro něj čím dál obtížnější udržet si autoritu jak před žáky ve třídě, tak před rodiči. Dlouho již nestačí jen pouhé znalosti, dobrý učitel musí být rovněž schopným koučem a manažerem. Jeho efektivita a úspěšnost se odvíjí od skutečnosti, do jaké míry dokáže být pro své žáky osobností a autoritou, do jaké míry dokáže zvládat obtížné situace a tyto situace efektivně řešit.
V rámci webináře se účastníci seznámí s metodami a technikami koučinku pro rozvoj a udržení své autority ve školním prostředí. Ujasní si metody vedení třídy a jednotlivých žáků, např. jak jednat s žáky, kteří „vyrušují“, jak přistupovat k žákům, kteří se podceňují, jak motivovat žáky, kteří zažívají školní neúspěšnost. Osvojí si pravidla efektivní pochvaly a principy konstruktivní kritiky a její zpětné vazby, která vede k pozitivní změně chování žáků, umění přiznání chyby a omluvy jako prohloubení autority učitele.
Na modelových příkladech si účastníci vyzkouší, kterou strategii řešení konfliktních situací u sebe preferují, jakým způsobem mohou dospět k oboustranně spokojenému řešení a ujasní si, jak na konkrétní námitky reagovat a konfliktní situace řešit.
Díky koučovacímu a citlivému situačnímu přístupu učitel rozvíjí sám sebe a především pak žáky ve třídě. Použitím koučovacích technik učíme a „nutíme“ žáky přemýšlet o dané situaci a problému, o způsobu řešení konkrétní situace a vedeme je k nalézání řešení a současně také k větší zodpovědnosti.
Cílem webináře je ukázat:
- jak žákovi jasně a zároveň konstruktivně sdělit jeho nevhodné chování či nevyhovující prospěch, jak odlišit konstruktivní námitku od výmluvy, jak reagovat na oprávněnou kritiku, jak dávat vyváženou zpětnou vazbu, jak umět přiznat chybu a omluva jako prohloubení autority učitele
- jak správně komunikovat se zákonnými zástupci, aby nedocházelo ke zbytečným konfliktům a pokud již konfliktní situace nastane, jak na ni správně reagovat, aby všechny zúčastněné strany bez zbytečných emocí dospěly k oboustranně přijatelnému řešení, efektivní a přesvědčivá komunikace
- jak vybudovat a podpořit autoritu učitele, koučovací přístup jako součást situačního vedení žáků, základní pedagogické rozhovory ve škole, význam empatie a jejího vlivu na snižování negativní emoční hladiny při reakcích na námitky žáků a rodičů, důležitost souladu verbální a neverbální komunikace
- jak si vytvořit a udržet pocit tělesné a duševní pohody ve školním prostředí a jak předejít syndromu vyhoření
- webinář probíhá přes platformu ZOOM
- dva dny před konáním webináře obdržíte e-mail s odkazem na připojení
- připojíte se přes notebook, počítač, mobilní telefon
- prostředí ZOOM nevyžaduje instalaci softwaru na váš počítač
- v den konání se jednoduše přihlásíte
- po skončení webináře obdržíte odkaz na záznam a podklady z webináře
- v případě technických potíží s připojením volejte tel. 775 421 687