fbpx

Webináře pro vás a Vaše učitele

Změny v odkladech a jejich důsledky
5.2.2025 | JUDr. et Mgr. Eva Janečková | 13:00 - 15:30 | on-line | 3 vyuč.hod.

Omezit odklady zahájení povinné školní docházky, zrušit přípravné třídy ZŠ nebo zavést slovní hodnocení v první a druhé třídě místo známkování, či posunutí termínu zápisu do první třídy z dubna na leden a únor, přináší novela školského zákona. Přístup „žák připravený na školu“ se mění na „škola připravená na žáka“. Jednou z nezbytných podmínek pro bezproblémový přechod dětí z MŠ do ZŠ je poskytnutí informací o dítěti ze školky pro školu. Mateřské školy by nově měly základní škole, do které dítě nastupuje, předat přehled výsledků pedagogického diagnostikování a podpůrných opatření.  V souvislosti s tím, aby se usnadnil vstup do základního vzdělávání i dětem, které nejsou na tento krok zcela zralé, přináší novela i další změny. Tyto změny se dotknout nejen základních škol, ale také škol mateřských, kterým vzniknou nové povinnosti nejen v práci s dětmi, ale i při tvorbě dokumentace tak, aby základní školy mohly lépe pracovat zejména s žáky s potřebou podpůrných opatření. Jaké dopady přinese nová právní úprava? Jaké další povinnosti nastanou školám? Od kdy začnou tyto změny platit?
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Metodika dokumentace MŠ
6.2.2025 | Mgr. Lenka Polášková | 15:00 - 17:15 | on-line | 3 vyuč.hod.

Nároky na ředitelky a vedoucí pedagogické pracovníky mateřských škol se neustále zvyšují. Nestačí být skvělou pedagožkou a manažerkou, stále větší důraz se klade na vedení dokumentace škol. Kromě znalostí pedagogiky a didaktiky, je také důležitá znalost kurikulárních dokumentů a legislativy. Webinář je určen pro ředitelky, zástupkyně a vedoucí učitelky mateřských škol a specificky se zaměřuje na správné vedení dokumentace v MŠ a nabídne metodiku pro její vedení. Jaké chyby při vedení dokumentace nejčastěji vytýká ČŠI? Jakou další dokumentaci jsou MŠ povinny vést? Jak si poradit při nástupu do funkce s kontrolou dokumentů? Čím začít? A čím skončit? Jak řešit zjištěné nedostatky a které úkoly spojené s dokumentací delegovat na své podřízené? Ať jste začínající ředitelka, zástupkyně, nebo se jen chcete ujistit, že svou práci odvádíte v souladu s platnými právními předpisy – je webinář určen právě Vám!
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Přijímací řízení ZŠ pro školní rok 2025/26
6.2.2025 | JUDr. et Mgr. Eva Janečková | 8:30 - 12:30 | on-line | 5 vyuč.hod.

Webinář je zaměřený na správný postup při přijímání dětí k základnímu vzdělávání - zápisy, odklady, legitimnost kritérií pro posuzování žádostí o přijetí, úprava podmínek pro přijímání dětí - cizinců, náležitosti rozhodnutí o přijetí/nepřijetí a další rozhodovací činnost praxi ředitelů základních škol. Budou představeny změny, které přinesla novela školského zákona. Zároveň Vám představíme změny a novinky, které nás v tomto školním roce čekají. Představíme změny v odkladech školní docházky a jejich dopady pro základní školy. Zároveň Vás připravíme na změny a novinky, které nás čekají v tomto školním roce. Na příkladech z praxe a s využitím vybrané judikatury a aktuální platné legislativy budou představeny správné postupy při řešení specifických situací při přijímání dětí do základních škol, které opakovaně vyvolávají výkladové nejasnosti nebo rozporné interpretace. Bude podán přehled možných správních úkonů, ukázky meritorních rozhodnutí a příklady ze školské praxe. Ukážeme si náležitosti rozhodnutí o přijetí/nepřijetí, úpravu podmínek pro přijímání cizinců a další rozhodovací činnost v praxi ředitelů základních škol.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Matematická pregramotnost a jak ji rozvíjet u dětí předškolního věku
10.2.2025 | PaedDr. Iva Tomášková | 14:00 - 17:30 | on-line | 4 vyuč.hod.

Vztah k matematice se buduje již u dětí předškolního věku. Jak bude zvládat matematiku, jaký k ní bude mít vztah v mnohém závisí na rozvoji schopností, dovedností a vědomostí, které rozvíjejí matematickou gramotnost. Rozvoj předmatematických představ je v předškolním vzdělávání založen na vytváření rozmanitých činností, dostatku příležitosti k rozvoji vědomostí, dovedností a schopností, návyků a rozvoje řeči, komunikace, pohybových dovedností a orientace v prostoru.Na co je potřeba se zaměřit v rámci předškolního vzdělávání? Jaké činnosti a aktivity volit? Jsou vhodnější pracovní listy nebo různé jiné aktivity a činnosti? Jak rozvíjet slovní zásobu pro pochopení slovních úloh?Na webináři se budeme zabývat tím, co by mělo dítě předškolního věku v mateřské škole zvládat ve vztahu k matematickým činnostem. Zaměříme se na rozvoj schopnosti porovnávat, třídit, skládat a kompletovat, na hledání a vytváření shod a rozdílů jako významného nástroje rozvoje specifických schopností a dovedností pro pochopení matematiky.Webinář je vedený zábavnou interaktivní formou a přináší nové náměty a činnosti rozvíjející jednotlivé oblasti předmatematické gramotnosti.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Alternativní zdroje financování
11.2.2025 | Ing. Petra Schwarzová | 14:00 - 16:00 | on-line | 3 vyuč.hod.

Na webináři získáte základní orientaci v problematice alternativních zdrojů financování a praktické rady k jejich získání a správě. Poskytneme ucelený přehled o možnostech jak získat finanční prostředky nad rámec přidělených zdrojů, a to ať již jde o doplňkovou činnost, projekty či dary. To vše bude probíráno komplexně, včetně příkladů z praxe.Pro dobré vedení školy již nestačí pouze dobře hospodařit se svěřenými finančními prostředky, ale je třeba vynakládat úsilí na získání nadnormativních zdrojů financování, které přinesou do rozpočtu peníze navíc pro zatraktivnění a modernizaci výuky. Proto je nutné vědět, jak realizovat doplňkovou činnost v souladu s legislativou a zásadami zřizovatele, jak získat finanční prostředky z programů EU, jak získat finanční zdroje nad rámec svých nároků pro společné vzdělávání apod.Na webináři odpovíme na časté otázky, které se objevují v souvislosti se získáváním finančních prostředků nad rámec přidělených zdrojů a ukážeme si nejčastější chyby, ke kterým v praxi škol dochází a nabídneme jejich řešení.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
KAHOOT, BLOOKET A QUIZIZZ ve výuce
12.2.2025 | RNDr. Jitka Rambousková | 14:00 - 17:00 | on-line | 4 vyuč.hod.

Kahoot! je často používán ve školách pro vzdělávací kvízy, hry, testy a velmi rychle se stal oblíbeným nástrojem pro učitele. K velkému množství rozličných aplikací pro procvičování přibyl i Blooket. Blooket je hravější podoba Kahoot!. Zatímco Kahoot! je zaměřen především na bodované kvízy, Blooket nabízí daleko větší rozmanitost her, kvízů a hádanek a je více zaměřen na herní prostředí s odměnami, výzvami a týmovými soutěžemi. Další z řady zajímavých nástrojů, které umožňují zdarma vytvořit interaktivní kvízy a hry pro všechny ročníky i předměty je Quizizz. Všechny nástroje umožňují učitelům sledovat pokrok žáků, Blooket a Quzizz navíc nabízí více motivační prostředí a atraktivní herní možnosti. Pracovat můžete se zpětnou vazbou využitelnou také pro formativní hodnocení. Volně k dispozici jsou již vytvořené kvízy. Představíme aplikace na testování s velkým aktivizačním potenciálem, zaměříme se především na tvorbu vlastních materiálů a představíme si i další podobné nástroje a aplikace zaměřené na testování, hodnocení a skupinové aktivity. Vyzkoušíme si také tvorbu testových otázek pomocí AI. Ukážeme si, jak lze do tvorby zapojit žáky a propojit procvičování s rozvojem digitálních kompetencí ve školách. Tvorba kvízů je hodně podobná i v ostatních testovacích aplikacích, takže poznatky využijete i jinde.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Aktivizační formy vyučování - Jak oživit hodiny a motivovat žáky
13.2.2025 | PaedDr. Iva Tomášková | 14:00 - 17:30 | on-line | 4 vyuč.hod.

Současná doba vyžaduje zkvalitňovat výuku, motivovat žáky, měnit přístupy k výuce, k hodnocení a aktivně zapojovat žáky do výuky prostřednictvím moderních přístupů. Jak motivovat žáky a podpořit je ve využívání svého potenciálu? Jak žáky aktivně zapojit do vyučovacího procesu? Jak dosáhnout toho, aby učení bylo smysluplné nejen pro učitele, ale především pro žáky? Zaměříme se na klíčové aspekty kvalitního vyučování a prozkoumáme různé aktivizační metody, včetně činnostního učení, dramatizačních technik, komunikačních metod a metod vzájemného učení. Naučíme se, jak efektivně zařazovat tyto metody do výuky, aby zvýšily angažovanost žáků. Poskytneme praktické rady a nástroje pro zavádění aktivizačních metod do výuky. Na webináři získáte nejen teoretické znalosti, ale i konkrétní tipy, jak aktivně zapojit žáky do procesu učení, aby se výuka stala pro všechny zúčastněné smysluplnou a motivující. Webinář bude veden interaktivním způsobem s možností řízené diskuse. Účastníci budou mít možnost sdílet své zkušenosti a získat inspiraci od kolegů, kteří již tyto metody úspěšně používají ve své výuce.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Jak přistupovat k žákům s psychickými problémy
13.2.2025 | Ing. Mgr. Dagmar Krejzová, PCC | 8:30 - 13:00 | on-line | 6 vyuč.hod.

Zhoršené známky, nezájem, smutek, uzavření se do sebe a stranění kolektivu. To jsou některé z příznaků problémů dětí, se kterými se ve škole můžeme setkat. Učitelé jsou často prvními, kteří na psychické problémy u dítěte přijdou - řadu problémů mohou podchytit včas a pomoci řešit.Díky webináři získáte nástroje a techniky, aby jste uměli efektivně komunikovat a pracovat s žáky trpícími různými psychickými problémy. Seznámíte se s různými druhy psychických problémů, které mohou ovlivňovat školní výkon a chování žáků, naučíte se identifikovat varovné signály a jak přistupovat k těmto žákům s empatií a podporou. Ukážeme si, jak efektivně komunikovat s jejich rodinami a odborníky.Přiblížíme klíčové projevy duševních poruch u dětí, jejich prožívání, psychické následky a nabídneme základní možnosti okamžité podpory těmto dětem. Zmíníme téma dětského traumatu a jeho vliv na celoživotní vývoj dítěte a ukážeme si, jak přistupovat k traumatizovanému dítěti.Přineseme nový vhled do problematiky psychických problémů žáků ve školách a poskytneme návod, jak k těmto žákům přistupovat. Kurz bude doplněn případovými studiemi a příklady z praxe.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ