Webináře pro vás a Vaše učitele
Přijímací řízení ZŠ pro školní rok 2026/27 - nová pravidla
2.12.2025 | JUDr. et Mgr. Eva Janečková | 8:30 - 12:00 | on-line | 4 vyuč.hod.
Webinář je zaměřený na nová pravidla a správný postup při přijímání dětí k základnímu vzdělávání. Budou představeny změny, které přinesla novela školského zákona a všechny novinky, které nás v tomto školním roce čekají.
Změnila se pravidla při zápisu prvňáčků do základní školy. Co je třeba vědět? Změny v odkladech školní docházky a jejich dopady pro základní školy, správný postup při zápisu, jak nastavit kritéria pro posuzování žádostí o přijetí, úpravu podmínek pro přijímání dětí - cizinců. Ukážeme si náležitosti rozhodnutí o přijetí/nepřijetí a dalších rozhodnutí v praxi ředitelů základních škol.
Na příkladech z praxe a s využitím vybrané judikatury a aktuální platné legislativy budou představeny správné postupy při řešení specifických situací při přijímání dětí, které opakovaně vyvolávají výkladové nejasnosti nebo rozporné interpretace.
Bude podán přehled možných správních úkonů, ukázky meritorních rozhodnutí a příklady ze školské praxe.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Školní matrika pro MŠ - evidence dětí, rizika a limity
2.12.2025 | Mgr. Lenka Polášková | 13:00 - 15:15 | on-line | 3 vyuč.hod.
Evidenci dětí a žáků jsou povinny vést všechny školy a školská zařízení zařazené v rejstříku škol. Obsah a rozsah vedených údajů se liší podle povahy činnosti daného druhu školy nebo druhu a typu školského zařízení. V praxi MŠ se často setkáváme se zásadními nedostatky v evidenci dítěte a chybným postupem při zápisu dítěte k předškolnímu vzdělávání. Na co si dát pozor a čím se nenechat zaskočit?
Vedení školní matriky musí být zajištěno tak, aby obsahovala všechny stanovené údaje a umožňovala předávání dat. Školní matrika je součástí povinné dokumentace MŠ, nejsou však pro ni předepsány žádné povinné formuláře. Rozsah, formu, způsob a termíny předávání údajů ze školní matriky stanovuje vyhláška č. 364/2005 Sb. (o vedení dokumentace škol a školských zařízení a o předávání údajů...). Jaké jsou tedy povinnosti ředitele při vedení školní matriky a jak se neztratit v oblasti dokumentace?
Na webináři získáte základní metodiku vedení školní matriky, zejména s přihlédnutím k častým chybám v rovině přijímání dítěte k předškolnímu vzdělávání. Pomůžeme Vám se orientovat v požadavcích na správnou administraci školní matriky a doporučíme vhodné postupy, abyste se vyhnuly zbytečným chybám.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Digitální nástroje ve výuce matematiky
3.12.2025 | RNDr. Jitka Rambousková | 14:00 - 17:00 | on-line | 4 vyuč.hod.
Na webináři představíme možnosti moderního a aktivizujícího vyučovaní matematiky, ukážeme si nové metody a postupy odpovídající potřebám současné technologické doby, nabídneme přehled o digitálních nástrojích a jejich možnostech pro využití v hodinách matematiky. Ukážeme si, jak pomocí těchto nástrojů zaujmout žáky a jak tvořit výuku poutavě a zajímavě, jak spolupracovat v rámci sdílených souborů a jak využívat tyto nástroje pro procvičování učiva.
Představíme vybrané aplikace, které pomohou aktivizovat žáky, procvičovat s nimi matematické dovednosti a poskytovat jim zpětnou vazbu. Tyto nástroje zvyšují zapojení studentů do výuky matematiky a umožňují efektivněji sledovat jejich pokrok a průběžné výsledky.
Budou představeny aplikace, které podporují smysluplné využití mobilů či tabletů ve výuce. Nástroje fungují i na mobilních zařízeních - většina přímo v prohlížeči, ale řada z nich má i vlastní aplikace pro iPadOS či Android. Nabídneme nástroje pro skupinové aktivity i pro samostatné učení žáků.
Na webináři si nejenom představené aplikace předvedeme, ale také si je sami vyzkoušíte v roli žáků a zažijete, jak tyto aplikace mohou výuku matematiky obohatit a udělat ji zábavnou a zajímavou. Budete mít možnost vytvořit si vlastní aktivitu pro své žáky.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Získávání nadnormativních zdrojů financování, financování z projektů a programů EU, doplňková činnost škol
4.12.2025 | Ing. Petra Schwarzová | 14:00 - 16:15 | on-line | 3 vyuč.hod.
Ředitelům nestačí pouze dobře hospodařit se svěřenými finančními prostředky, ale je třeba, aby vynakládali úsilí na získání nadnormativních zdrojů financování, které přinesou do
rozpočtu peníze navíc pro zatraktivnění a modernizaci výuky. Proto je nutné vědět, jak realizovat
doplňkovou činnost v souladu s legislativou a zásadami zřizovatele, jak získat finanční
prostředky z programů EU, jak získat finanční zdroje nad rámec svých nároků pro společné
vzdělávání apod.
Poskytneme
ucelený přehled o možnostech jak získat finanční prostředky nad rámec přidělených zdrojů, a to ať
již jde o doplňkovou činnost, projekty či dary. To vše bude probíráno komplexně, včetně
příkladů z praxe.
Na
webináři odpovíme na časté otázky, které se objevují v souvislosti se získáváním
finančních prostředků nad rámec přidělených zdrojů a ukážeme si nejčastější chyby, ke
kterým v praxi škol dochází a nabídneme jejich řešení.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Financování provozu školní jídelny - přehledně a prakticky
4.12.2025 | Ing. Pavel Ludvík | 8:00 - 12:30 | on-line | 6 vyuč.hod.
Školní jídelna je financována z různých zdrojů a pro nakládání s těmito prostředky platí poměrně komplikovaná pravidla. Školní jídelna dostává na svou hlavní činnost, školní stravování, finance ze státního rozpočtu, od zřizovatele a od strávníků. Ukážeme si, jak s jednotlivými skupinami financí hospodařit tak, aby to bylo nejen v souladu s právními předpisy, ale i ku prospěchu školy a jejích strávníků.
Vysvětlime si, jak je školní stravování financováno, jaké jsou možnosti dotací a příspěvků a rozebereme financování doplňkové činnosti, které je odlišné a platí pro něj jiné zásady.
Dozvíte se, co smí a nesmí platit strávník, co můžete chtít od zřizovatele a jak si zkontrolovat správnost platového zařazení. Naučíte se, jak správně sestavit kalkulace ceny, jak postupovat při zdražení stravy nebo jak úsporně hospodařit se stravným.
Vše bude doplněno příklady a zkušenostmi jídelen různých druhů škol.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Metodika směrnic a vnitřních předpisů pro MŠ
8.12.2025 | Mgr. Lenka Polášková | 13:00 - 15:15 | on-line | 3 vyuč.hod.
Letošní rok přináší řadu legislativních změn, které by měly školy promítnout do svých interních směrnic a vnitřních předpisů. Jak správně tyto změny do těchto směrnic zakomponovat?
Chod školy, řízení pedagogů a provozních zaměstnanců i důležitých finančních toků je pevně svázán směrnicemi a vnitřními předpisy. Máte tyto dokumenty správně vytvořené a aktuální? Jak si poradit s vydáním vnitřního předpisu? A jaký je v nich vlastně rozdíl? Jak správně zakomponovat změny plynoucí ze školské legislativy?
Připravili jsme pro Vás webinář, který ujasní základní kritéria vytvoření směrnice nebo vydání interního předpisu v MŠ a bezpečně Vás provede metodikou, včetně ukázek a praktických rad.
Krok za krokem Vám ukážeme, jak komplexně s interními předpisy pracovat a zaměříme se také na nedostatky, na které upozorňuje ČŠI.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Školní výlety a další akce organizované mimo školu
9.12.2025 | JUDr. et Mgr. Eva Janečková | 13:00 - 16:00 | on-line | 4 vyuč.hod.
Školní výlety jsou u žáků velmi oblíbené. Na ředitele škol a pedagogy však tyto akce kladou značné nároky. Je třeba vyřešit řadu otázek týkajících se pracovního a občanského práva, odpovědnosti za škodu aj. Na webináři Vás seznámíme s povinnostmi plynoucími z pořádání školních výletů, exkurzí, škol v přírodě, lyžařských zájezdů a dalších zotavovacích akcí, a to jak ve vztahu k zaměstnancům školy, tak ve vztahu k dětem a žákům a zákonným zástupcům.
Je třeba vyřešit otázky týkající se pracovního práva - jaká jsou pravidla pro délku pracovní doby, jakým způsobem správně aplikovat limity týkající se pracovní cesty, jaké příplatky mají v souvislosti s cestou být vyplaceny, jaké cestovní náhrady zaměstnancům přísluší apod. Zároveň je nutné umět se orientovat v odpovědnosti za škodu, a to jak za škodu způsobenou žáky, tak za škodu způsobenou žákům. V praxi školy mnohdy vychází z domněnky, že se této odpovědnosti mohou zprostit prohlášením zákonných zástupců.
Ještě náročnější požadavky na aplikaci právních předpisů jsou na školy kladeny při organizaci škol v přírodě a vícedenních zotavovacích akcí. Zatímco pro školní výlety nejsou pravidla přesně stanovena, delší pobyty upravují právní předpisy mnohem přísněji.
Účastníkům budou představeny všechny důležité právní aspekty školních výletů a dalších akcí organizovaných mimo školu.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ
Matematická pregramotnost a jak ji rozvíjet u dětí předškolního věku
10.12.2025 | PaedDr. Iva Tomášková | 8:30 - 12:30 | on-line | 4 vyuč.hod.
Vztah k matematice se buduje již u dětí předškolního věku. Jak bude zvládat matematiku, jaký k ní bude mít vztah v mnohém závisí na rozvoji schopností, dovedností a vědomostí, které rozvíjejí matematickou gramotnost. Rozvoj předmatematických představ je v předškolním vzdělávání založen na vytváření rozmanitých činností, dostatku příležitosti k rozvoji vědomostí, dovedností a schopností, návyků a rozvoje řeči, komunikace, pohybových dovedností a orientace v prostoru.Na co je potřeba se zaměřit v rámci předškolního vzdělávání? Jaké činnosti a aktivity volit? Jsou vhodnější pracovní listy nebo různé jiné aktivity a činnosti? Jak rozvíjet slovní zásobu pro pochopení slovních úloh?Na webináři se budeme zabývat tím, co by mělo dítě předškolního věku v mateřské škole zvládat ve vztahu k matematickým činnostem. Zaměříme se na rozvoj schopnosti porovnávat, třídit, skládat a kompletovat, na hledání a vytváření shod a rozdílů jako významného nástroje rozvoje specifických schopností a dovedností pro pochopení matematiky.Webinář je vedený zábavnou interaktivní formou a přináší nové náměty a činnosti rozvíjející jednotlivé oblasti předmatematické gramotnosti.
více...
Pro pedagogické pracovníky ZŠ, SŠ