fbpx

LETNÍ ŠKOLA DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ 2024

19.8. - 21.8.2024

Počet účastníků je omezen. Rezervujte si místo včas.

V ceně je zahrnuto:

  • vzdělávací program v rozsahu 24 vyuč. hodin
  • 2× ubytování v dvoulůžkových pokojích
  • 2× snídaně
  • 3× oběd
  • 2× večeře
  • 5× coffee break
  • parkování u hotelu
  • večerní safari 🙂

Přijďte s námi zažít letní školu digitálních kompetencí a staňte se učitelem pro 21. století!

Hotel Za Vodou

v sousedství SAFARI Parku, Dvůr Králové nad Labem

Workshopy a ubytování proběhnou v rodinném hotelu, který se nachází v klidné části města jen pár minut chůze od slavné zoologické zahrady s africkým safari. Hotel nabízí příjemnou rodinnou atmosféru, vynikající kuchyni a dva venkovní bazény https://www.hotelzavodou.cz

Užijte si tři dny nabité nejnovějšími poznatky a praxí s AI, digitálními nástroji, CANVOU a dalšími moderními technologiemi pro výuku

O AI dnes mluví úplně všichni a kdekdo ji používá, představte si AI jako pomocníka, třeba jako velmi pracovitého osobního asistenta, který vás na slovo poslouchá. Mohl by takový asistent vytvářet výukové materiály? Uvedeme vás do problematiky práce s AI a nabídneme spoustu metodik a inspirativních příkladůUkážeme si, jak pomocí digitálních nástrojů aktivizovat žáky při výuce, jak tvořit poutavé studijní materiály, spolupracovat v rámci sdílených souborů a jak lépe využívat digitální nástroje pro procvičování učiva a zpětnou vazbu

Umělá inteligence je zajímavou technologií, která s sebou přináší velké množství reálných benefitů a výhod. Přináší s sebou ale také jistá rizika – např. ochranu osobních údajů, soukromí, etické nastavení odpovědí nebo tzv. „halucinace“, tedy generování nepravdivých odpovědí tam, kde systém nezná faktograficky správnou odpověď. 

Představíme aplikace, které podporují smysluplné využití mobilů či tabletů (ať již iPadů nebo se systémem Android) ve výuce, řadu z nich si vyzkoušíte, abyste je mohli účinně využívat v hodinách. Všechny představené nástroje jsou k dispozici online a bezplatně. 

Co si z letní akademie odnesete?

  • Dostanete tipy na praktické aplikace AI a užitečné nástroje k aktivizaci žáků
  • Jak funguje ChatGPT a další generativní modely AI? Jak zadávat úkoly pomocí AI?
  • Ukážeme si jak tvořit a upravovat výukové materiály, které nacházejí uplatnění ve všech předmětech
  • Naučíme se jak tvořit přípravy, cvičení, prezentace, pracovní listy a další materiály snadno a s elegancí i bez ajťáckého mozku
  • Jak na vytváření interaktivních hodin, testů a kvízů, včetně praktických ukázek s využitím nástrojů AI
  • Jak využívat aktuálních digitálních nástrojů a AI k tvorbě a úpravě multimediálních obsahů: grafika, video, zvuk
  • Canva jako jednoduchý a zábavný nástroj pro každodení použití ve škole – zahrňte práci s Canvou přímo do výuky! Podpoříte kreativitu dětí a uvidíte, jaké krásné a nápadité věci dokážou vytvořit 🙂 
  •  Jak technologie mění svět dětí a vzdělávání – rizika digitálních nástrojů a co s nimi, závislosti našich žáků – sociální sítě, internet, proč je pořád na mobilu?
  • Dostanete padlet, který bude plný pečlivě vybraných zdrojů, praktických tipů, metodik a inspirativních příkladů pro zpestření výuky
  • Zážitek z večerního safari 🙂
  • a mnoho dalšího…

Setkáte se s nejnovějšími technologiemi a praktickými aplikacemi, které pomohou vést žáky moderním světem digitálního vzdělávání a budete mít jedinečnou příležitost učit se od těch nejlepších lektorů.

PROGRAM SESTAVENÝ S PÉČÍ A LÁSKOU NAŠICH LEKTORŮ

Mgr. Václav Maněna, Ph.D.

UMĚLÁ INTELIGENCE VE ŠKOLÁCH, AI A PRAKTICKÉ APLIKACE PRO UČITELE, JAK POUŽÍVAT ChatGPT VE VÝUCE, CANVA PRO UČITELE, DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE PRO ŽÁKY S SVP, MOBIL JAKO POMOCNÍK UČITELE, AUTORSKÉ PRÁVO PRO ŠKOLY, JAK NA OVĚŘOVÁNÍ INFORMACÍ - UŽITEČNÉ NÁSTROJE A TIPY PRO UČITELE

Lektor, IT specialista, učitel informatiky, jůtůber, zaměřuje se na využívání AI a moderních technologií ve výuce, e-learning, online vzdělávání a kybernetickou bezpečnost. Působil jako odborný asistent na Katedře informatiky PřF UHK, Katedře technických předmětů PdF UHK a Katedře aplikované kybernetiky UHK. Založil a vede podcasty o bezpečnosti a právu v kyberprostoru KYBcast. Autor webu o využívání digitálních technologií pro výuku: https://manena.info videokanálu na youtube  videovyuka  a dalších projektů. IT GURU královéhradeckého kraje 🙂.

Mgr. Michal Brázda

ONLINE NÁSTROJE PRO TVORBU INTERAKTIVNÍCH AKTIVIT, PRACOVNÍCH LISTŮ A KVÍZŮ, QR KÓDY, MOTIVAČNÍ A HODNOTÍCÍ TECHNIKY DO VÝUKY, ÚNIKOVÉ HRY

Je učitelem informatiky na základní škole, expert na robotiku a 3D tisk. Vystudoval obor Aplikovaná informatika na univerzitě v Hradci Králové a učitelství informatiky. Ve svých hodinách naplno využívá digitální zařízení a je nadšencem do moderních technologií, které se dají využít ve výuce. Kromě učení je také členem kabinetu informatiky v NPI a aktivně se věnuje lektorování, kde se snaží inspirovat další učitele ke smysluplnému využívání technologií efektivně a správně. 

Mgr. Martin Kaliba, Ph.D., MBA

JAK TECHNOLOGIE MĚNÍ SVĚT DĚTÍ A VZDĚLÁVÁNÍ - RIZIKA DIGITÁLNÍCH NÁSTROJŮ A CO S NIMI, ZÁVISLOSTI NAŠICH ŽÁKŮ - SOCIÁLNÍ SÍTĚ, INTERNET, PROČ JE POŘÁD NA MOBILU, digitální aplikace ve výuce, únikové hry, online wellbeing

Lektor, pedagog a autor knihy Digitální pohádky pro (ne)poučitelné děti a (ne)znalé dospělé. Zabývá se aktuálními trendy ve vzdělávání v kontextu nových výzev 21. století. Je odborník na nové formy rizikového chování a jeho prevenci – online rizikové chování, ohrožení dětí výzvami současného světa, nové formy závislostí – závislosti žáků na sociálních sítích, internetu, autor projektu Proč je pořád na mobilu? Zabývá se využitím digitálních nástrojů ve vzdělávání: digitální aplikace ve výuce, únikové hry, online wellbeing atd.

Mgr. Markéta Čechová

UČENÍ NENÍ MUČENÍ - Online nástroje v životě učitele, Škola jako digitální ekosystém – jak pomocí technologií propojit učitele i žáky, tisíce aplikací versus “kapesní švýcarský nůž”

Lektorka, učitelka informatiky, matematiky, přírodopisu a učit ji pořád těší. Baví ji objevovat a prozkoumávat nové technologie a pak je spolu se svými žáky zkoušet. Jako metodik ICT pomáhá svým kolegům a kolegyním zvládat nové výzvy, které si pro nás 21. století přichystalo – snaží se je inspirovat k rozvoji digitálních kompetencí ve výuce. 
Autorka webových stránek www.uceninenimuceni.czhttps://vyuka.zssazava.cz/predmetoveweby,  kde zveřejňuje své materiály do výuky.

 

Ing. Jindřich Zdráhal

Jak tvořit digitální přípravy, prezentace, myšlenkové mapy, padlety a nástěnky

Jindřich Zdráhal je středoškolský učitel. Učí především IT předměty a k tomu i kousek fyziky. Učí od roku 2006 a pořád ho to baví. Jeho koníčkem je hledat způsoby, jak efektivně a smysluplně zapojovat technologie do výuky. Rád zkoumá, jak si ulehčit a zefektivnit každodenní práci učitele. Píše o tom články na svůj web www.sskola.cz. Jako lektor rád předává zkušenosti se zapojováním technologií do školství. Nebere se moc vážně a snaží se témata odlehčit. Nebojí se upřímně mluvit o tom, co se mu nepovedlo a kde narazil, abyste vy nemuseli.

Nikol Vypior

ORGPAD jako mocný nástroj učitele, JAK TVOŘIT DIGITÁLNÍ INTERAKTIVNÍ MATERIÁLY, které nacházejí uplatnění ve všech předmětech, DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVY A MYŠLENKOVÉ MAPY

Je nadšená průzkumnice digitálních technologií s vášní pro optimalizaci nástrojů ve vzdělávání. Specializuje se na školení digitálních kompetencí na všech úrovních, včetně univerzitní, kde také pomáhá se začleňováním moderních nástrojů ve výuce. Snaží se inspirovat učitele a studenty k využívání technologií pro lepší pochopení a efektivnější vzdělávací procesy.