fbpx

FORMATIVNÍ HODNOCENÍ A SEBEHODNOCENÍ PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLY

PaedDr. Iva Tomášková

Z webináře bude pořízen záznam. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.

O WEBINÁŘI:

Formativní hodnocení neporovnává, ale sleduje individuální pokrok. Proto dobře funguje především u méně úspěšných žáků a žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Spíš než tlačit všechny žáky do jednoho cíle nám jde o to, aby každý dělal pokroky a rozvíjel se. Proč je motivující hodnocení pro žáka důležité? Proč vést žáky k sebehodnocení? 

Zaměříme se na to, aby účastníci vnímali formativní hodnocení především jako nástroj komunikace mezi pedagogem a žákem, kterým otevíráme dětem prostor pro vlastní zodpovědnost a větší zapojení se do samotného procesu učení.

Ukážeme si praktické metody a techniky formativního hodnocení „kde se nacházím“, „kam se chci dostat“, „jak se tam dostanu“ a  strategie jako např. práce s cíli, kritéria úspěchu, organizování třídní diskuse, poskytování zpětné vazby, aktivizování žáků jako zdrojů učení pro sebe navzájem a aktivizování žáků jako „vlastníků“ svého učení. 

Cílem webináře je seznámit účastníky s významem hodnocení, slovního hodnocení a sebehodnocení pro rozvoj dítěte, poskytnout východiska pro využívání formativního hodnocení a práci s žákovským portfoliem.

PaedDr. Iva Tomášková

  • Lektorka a odborná konzultantka, vede semináře a spolupracuje se školami na různých projektech
  • Působila řadu let jako ředitelka základní a mateřské školy, certifikovaná lektorka inkluzivního vzdělávání, koučka
  • Učí odborné předměty na VOŠ PRIGO, kde připravuje budoucí učitelky mateřských škol, vychovatelky školních družin a asistenty pedagoga
  • Autorka knihy „Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole“
  • Realizuje školení pro pedagogické pracovníky základních a mateřských škol
JAK WEBINÁŘ FUNGUJE