Akreditace Č.j.: MSMT-27583/2022-3-833
WELLBEING A PRÁCE SE STRESEM VE ŠKOLE
JAK PŘEDCHÁZET SYNDROMU VYHOŘENÍ
Webinář je zaměřený na zvládání nároků a tlaků vycházejících z konkrétních situací pedagogické praxe ve školách a školských zařízeních. Nabízí komplexní pohled od uvědomění si míry vlastní zodpovědnosti, přes nastavení bezpečných vnitřních limitů, práci se stresem až k otázkám postupů v případě životních krizí a ujasnění si reálných možností vlastního působení a kompetencí.
Učitelé dostanou návod pro zvládání ochrany duševního zdraví – jak si vytvořit a udržet pocit tělesné a duševní pohody ve školním prostředí a předcházet syndromu vyhoření.
PŘIHLÁŠKA NA WEBINÁŘ
WELLBEING A PRÁCE SE STRESEM VE ŠKOLE
Akreditace Č.j.: MSMT-27583/2022-3-833
Cílem webináře je zvýšit povědomí pedagogických pracovníků a prohloubit jejich kompetence a dovednosti v oblasti práce se stresem a prevence syndromu vyhoření, Znalosti wellbeingu a aplikace vhodných preventivních technik jsou silnými faktory napomáhajícími podpoře zdraví a spokojenosti jako protiváze psychické vyčerpanosti, která může vést k pracovní neschopnosti nebo až odchodu ze školství. Kurz zahrnuje příklady z praxe škol a organizací podporujících duševní zdraví.
OBSAH:
- Základní rámec principu životní spokojenosti, work-life balance, wellbeingu
- Ukotvení pojmů stres, syndrom vyhoření, proč vznikají a jak se projevují
- Proč se zabývat stresem a syndromem vyhoření v pedagogické praxi a jak se projevují ve školním prostředí
- Rizikové faktory práce ve škole
- Praktické příklady – závislost mezi pracovním výkonem a vnímáním stresu
- Preventivní doporučení ve vztahu k možným situacím v prostředí školy (příklady dobré praxe)
- Preventivní techniky pro práci se stresem na podporu duševního zdraví
- Základy psychické odolnosti.
- Copyingové strategie.
- Preventivní doporučení Jak odpočívá člověk pracující s lidmi (příklady dobré praxe a postupů u pomáhajících profesí)
- Členění relaxačních technik a jejich používání
- Práce s pozorností, všímavostí a uvědoměním
- SWOT analýza pedagoga jako silný protektivní faktor syndromu vyhoření
- Nastavení podmínek školy pro oblast duševního zdraví, klima školy
- Jak pomoci sobě, jak pomoci jiným? Určení hranic sebepodpory, podpory a profesionální pomoci
- Možnosti profesionální podpory (supervize, koučink, mentoring a kde podporu najít, příklady dobré praxe)
- Syndrom vyhoření
- Prostředí a podmínky škol v oblasti rozvoje duševního zdraví
- Diskuse

LEKTORKA
PhDr. Ivana MUSILOVÁ
Certifikovaná lektorka, metodička vzdělávání, evaluátorka, koučka, autorka řady článků.
- Národní pedagogický institut: týmová manažerka klíčové Evaluace projektu APIV B
- MŠMT: Podpora v oblasti výzkumu pro OP VVV MŠMT, Prioritní osy 3 (Šablony)
- Vyučující předmětů sociální komunikace, psychologie, informatiky a počítačové grafiky na VOŠ a SOŠ.
- Semináře/webináře/workshopy: prevence syndromu vyhoření, zvládání stresu ve školách, budování wellbeingu a rozvoj komunikačních dovedností.
Termín | 27.4.2023 |
Délka kurzu | 8:30 – 14:00 hod |
Lektorka | PhDr. Ivana Musilová |
Akreditace MŠMT | Č.j.: MSMT-27583/2022-3-833 |
Platforma | ZOOM |
Cena | 2 200 Kč |