AKREDITACE Č.J.: MSMT-21170/2022-4-656
UČITEL JAKO KOUČ A MANAŽER ANEB JAK SI VYBUDOVAT A UDRŽET AUTORITU
Učitelé dostanou návod pro zvládání ochrany duševního zdraví – jak si vytvořit a udržet pocit tělesné a duševní pohody ve školním prostředí.
PŘIHLÁŠKA NA WEBINÁŘ
Učitel jako kouč a manažer aneb jak si vybudovat a udržet autoritu
Akreditace Č.j.: MSMT-21170/2022-4-656
Učitel je pro výchovu a vzdělávání dětí a žáků klíčovou osobou. V poslední době požadavky na jeho kvalitu vzrůstají a je pro něj čím dál obtížnější udržet si autoritu jak před žáky ve třídě, tak před rodiči. Již nestačí jen pouhé znalosti, dobrý učitel by měl být rovněž schopným koučem a manažerem. Jeho efektivita a úspěšnost se odvíjí od skutečnosti, do jaké míry dokáže být pro své žáky osobností a autoritou.
Díky koučovacímu a citlivému situačnímu přístupu učitel rozvíjí sám sebe a především pak žáky ve třídě. Pokud používá koučovací přístup citlivě, učí a zároveň „nutí” žáky přemýšlet o dané situaci, o způsobu jejího řešení a vede je k nalézání možného řešení a k větší zodpovědnosti.
OBSAH:
- Úspěšný učitel – kombinace manažera a kouče
- Formální a neformální autorita učitele
- Faktory ovlivňující vznik autority – zdroje autority učitele
- Co podporuje a co snižuje autoritu učitele u žáků
- Jak vystupovat před žáky, aby z učitele vyzařovalo sebevědomí a přirozená autorita
- Příklady z praxe – co podporuje a co snižuje autoritu učitelů u dětí a žáků
- Metoda Rolle play – jak efektivně chválit a konstruktivně kárat – jak žákovi jasně a zároveň konstruktivně sdělit jeho nevhodné chování či nevyhovující prospěch, umět se dohodnout na pozitivní změně
- Efektivní pochvala – jak pochválit žáka za pozitivní změnu chování, prospěchu, za mimořádný výkon aj.
- Vyvážená zpětná vazba – jak fixovat pozitivní výsledky, jak poukázat na možnosti zlepšení, uzavření účinné dohody
- Konstruktivní kritika za účelem dosažení zlepšení
- Efektivní oznámení rozhodnutí – jak žákům oznamovat nepříjemná, ale nutná rozhodnutí
- Reakce na oprávněnou kritiku – jak přiznat svůj omyl
- Umění přiznání chyby a omluva jako prohloubení autority učitele
- Typy učitelů – ke kterému stylu vedení žáků učitel inklinuje
- Situační styly vedení žáků – kdy používat např. „direktivní styl“ a kdy koučovat žáky
- Jak jednat a jak motivovat žáky, kteří „vyrušují“, neučí se, neplní úkoly apod.
- Jak přistupovat k dětem, kteří se snaží, ale přesto zažívají školní neúspěšnost
- Jak přistupovat k dětem, kteří se podceňují
- Motivace žáků za pomocí koučovacích technik
- Příklady dobré praxe se zaměřením na využití situačních stylů vedení žáků

LEKTOR
Mgr. RUDOLF HADRAVA
Certifikovaný lektor a kouč, učitel a trenér s více jak 20-ti letou praxí, zaměřuje se na rozvíjení manažerských dovednosti pedagogických pracovníků, získávání a udržení autority učitelů a komunikační dovedností.
- Lektorská činnost: Efektivní komunikace ve škole, Budování důvěry mezi kolegy a žáky, Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole, Základní pedagogické rozhovory ve škole Asertivita a její využití, Jak získat a udržet autoritu učitele aj.
- Pedagogická fakulta Univerzity Palackého Olomouc – učitelství pro 2. stupeň ZŠ
- Publikační činnost: Třídní učitel a vedení třídy, Učitel jako kouč a manažer aneb Umění vybudovat si autoritu aj,
Termín | 9.10.2023 |
Délka kurzu | 8:30 – 13:15 hod. |
Lektorka | Mgr. Rudolf Hadrava |
Akreditace MŠMT | Č.j.: MSMT-21170/2022-4-656 |
Platforma | ZOOM |
Cena | 2 200 Kč |