fbpx

SEBEPOŠKOZOVÁNÍ A PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY - AKTUÁLNÍ POHLED A NOVÉ FORMY

Mgr. Martin Kaliba, Ph.D.

Z webináře bude pořízen záznam. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.

O WEBINÁŘI:

Na webináři seznámíme účastníky s aktuálním pohledem na různé formy sebepoškozování u současné mladé generace a zvláště upozorníme na nové formy poruch příjmu potravy, které jsou často méně viditelné, ale o to nebezpečnější. 

Webinář nabídne konkrétní praktické aktivity a techniky, které lze využít ve škole a pomáhají zmírnit riziko výskytu sebepoškozování a podporují duševní zdraví žáků. Tyto osvědčené metody jsou navrženy tak, aby pomohly pedagogům efektivně podporovat duševní zdraví svých žáků a minimalizovat riziko sebepoškozování. 

Workshop je určen pro všechny pedagogy, kteří chtějí umět efektivně předcházet vzniku a rozvoji rizik spojených se sebepoškozováním a sebepřijetímJeho cílem je interaktivní formou učitele vybavit konkrétními metodami, které mohou jednoduše využívat ve své vlastní praxi, zmírnit riziko výskytu těchto jevů a aktivně podporovat pohodu svých žákůNaučíte se, jak vytvářet bezpečné a podpůrné prostředí, kde děti mohou otevřeně mluvit o svých problémech a kde je kladen důraz na empatii a porozumění.

Lektor je odborník na nové formy rizikového chování a jeho prevenci – online rizikové chování, sebepoškozování, ohrožení dětí výzvami současného světa, nové formy závislostí – závislosti žáků na sociálních sítích, internetu, autor projektu Proč je pořád na mobilu?

Webinář je určen všem pedagogickým pracovníkům i dalším zájemcům, kteří se chtějí dozvědět:
  • Jaké formy sebepoškozování a tzv. nových poruch příjmu potravy se týkají našich dětí a žáků
  • Proč se děti sebepoškozují a že se může jednat o logickou strategii k přežití dítěte
  • Naučíte se konkrétní a účinné formy pomoci
  • Ukážeme vám, úlevové metody, které dítěti okamžitě pomůžou
  • Jak pracovat s koncepty body positivity a body neutrality ve výuce
  • jak předcházet sebepoškozování, a pomoci dětem se zdravě vyrovnávat se stresem a tlakem okolí
  • jak pomoci žákům budovat zdravý vztah k vlastnímu tělu a jak podporovat přijetí tělesné různorodosti
  • Jak vhodně přistupovat k dítěti, které se sebepoškozuje
  • Jaké konkrétní aktivity, techniky a metodiky využitelné v třídnických hodinách nebo preventivní práci ve třídě jsou v praxi osvědčené

Mgr. Martin Kaliba, Ph.D.

  • Lektor, pedagog a autor knihy Digitální pohádky pro (ne)poučitelné děti a (ne)znalé dospělé
  • Odborník na nové formy rizikového chování a jeho prevenci – online rizikové chování, ohrožení dětí výzvami současného světa, nové formy závislostí – závislosti žáků na sociálních sítích, internetu, je autor projektu Proč je pořád na mobilu?
  • Zabývá se využitím digitálních nástrojů ve vzdělávání: digitální aplikace ve výuce, únikové hry, online wellbeing atd.
JAK WEBINÁŘ FUNGUJE