fbpx

DIGITÁLNÍ ZÁVISLOSTI NAŠICH DĚTÍ A SMYSLUPLNÉ VYUŽÍVÁNÍ TECHNOLOGIÍ -
PROČ JE POŘÁD NA MOBILU?

Mgr. Martin Kaliba, Ph.D.

Z webináře bude pořízen záznam. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.

O WEBINÁŘI:

Webinář nabídne aktuální pohled na rizikovost kyberprostoru pro děti a dospívající opřený o současné vědecké poznatky (a možná rozbijeme i pár mýtů), vysvětlení příčin rizikového chování našich žáků na sítích a jejich konkrétních následků (FoMO, behaviorální závislosti, srovnávání atd.) a zároveň doporučení, jak s dětmi o nových technologiích mluvit, zamyšlení nad (ne)efektivitou zákazů a strašení. Součástí webináře jsou konkrétní náměty na praktické aktivity s dětmi a dospívajícími na téma jejich smysluplného trávení volného času na internetu.  

Často vidíme děti, které se nechtějí vzdát chytrého telefonu ani na chvíli. Hranice mezi tím, co je ještě v pořádku a co už je varovný signál, nemusí být jasná. Praktický workshop nabídne tipy na konkrétní nástroje a ukáže, jak je používat v rámci hodin, preventivního programu nebo jako doplněk k práci se skupinovou dynamikou třídy.

Workshop je určen pro všechny pedagogy, kteří chtějí rozumět závislostem našich dětí a nahlédnout „pod pokličku“ online života současné digitální generace a porozumět jejich jazyku, humoru, idolům i nástrahám, které na ně čekají. Zároveň nechce jen „strašit“, ale nabízet tipy na smysluplné využívání digitálních technologií.

Lektor je odborník na nové formy rizikového chování a jeho prevenci – online rizikové chování, ohrožení dětí výzvami současného světa, nové formy závislostí – závislosti žáků na sociálních sítích, internetu, autor projektu Proč je pořád na mobilu?
Témata, kterými se budeme zabývat:
  • Aktuální pohled na rizikovost kyberprostoru pro děti a dospívající opřený o současné vědecké poznatky (a možná rozbijeme i pár mýtů)
  • Vysvětlení příčin rizikového chování našich žáků na sítích a jejich konkrétních následků (FoMO, behaviorální závislosti, srovnávání atd.)
  • Doporučení, jak s dětmi o nových technologiích mluvit, zamyšlení nad (ne)efektivitou zákazů a strašení
  • Tipy, jak vést k rozvoji digitálního wellbeingu a smysluplnému využívání technologií (koncept digitálního minimalizmu, protektivní faktory, teorii „popcornu“ atd.)
  • Tipy na konkrétní techniky a ukázky jejich aplikace v rámci třídnických hodin, preventivního programu nebo jako doplněk k práci se skupinovou dynamikou třídy
  • Aktuální novinky v primární prevenci

Mgr. Martin Kaliba, Ph.D.

  • Lektor, pedagog a autor knihy Digitální pohádky pro (ne)poučitelné děti a (ne)znalé dospělé
  • Odborník na nové formy rizikového chování a jeho prevenci – online rizikové chování, ohrožení dětí výzvami současného světa, nové formy závislostí – závislosti žáků na sociálních sítích, internetu, je autor projektu Proč je pořád na mobilu?
  • Zabývá se využitím digitálních nástrojů ve vzdělávání: digitální aplikace ve výuce, únikové hry, online wellbeing atd.
JAK WEBINÁŘ FUNGUJE