fbpx

Akreditace Č.j.: MSMT-...

Kreativní techniky ve výuce

„Každý je génius, ale pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vylézt na strom, bude celý svůj život žít v domnění, že je neschopná“ – A. Einstein

Účastníci webináře získají 45 vybraných kreativizačních metod a technik pro rozvoj kreativity dětí a žáků, které lze systematicky zapojovat do edukačního procesu v předškolním vzdělávání a na 1. a 2. stupni základních škol a tím dětem a žákům dát příležitost rozvíjet své individuální potencionality (předpoklady, silné stránky) a smysluplně propojovat své dosavadní znalosti a dovednosti s aktuálním učivem i dosahovat cílů průřezových témat.

Přihláška na webinář

Kreativní techniky ve výuce

Akreditace MŠMT Č.j.: MSMT-...

Máme-li dětem a žákům ve škole nabídnout co nejoptimálnější podmínky pro jejich celostní rozvoj prostřednictvím rozvoje jejich kreativity, je nezbytné brát v úvahu jejich jedinečnost, jejich možné specifické potřeby, různé učební styly a také možnosti využití rozdílných dimenzí myšlení.

V umění nabídnout každému dítěti, co potřebuje, tkví mistrovství učitelského povolání. Je-li dítěti vyhověno a nalezneme pomyslný „klíč“ k odemknutí jeho potencionalit, může se spustit soukolí procesů tvorby a učení, jež dítěti přinášejí kontinuální pocity kompetence, úspěchů, sounáležitosti a radosti ve vlastním edukačním procesu a mají dalekosáhlé důsledky pro formování jeho osobnosti z hlediska kognitivního, emocionálního, afektivního i motivačního.

Účastníci se dozví, proč některé kreativizační metody u některých dětí fungují a u jiných selhávají a vyzkouší si  jak kreativitu u dětí stimulovat v různých vývojových obdobích a jak její projevy nepotlačovat, jak předcházet krizi dětského tvůrčího projevu, jež může mít dalekosáhlé důsledky pro jeho další osobnostní rozvoj. Budou představeny postupy a teorie (Learning Style Inventory, Myers-Briggs Type Indicator, Teorie mnohočetné inteligence H. Gardnera), na jejichž základě lze efektivně individualizovat potřeby dětí a žáků při vyučování a účinným vyběrem kreativizační metod umožnit dětem využít svůj potenciál na maximum.

UKÁZKA Z OBSAHU

  • Co je to kreativita a kreativní techniky ve výuce
  • Pohledy na kreativitu jako schopnost/vlastnost osobnosti z pohledu sociologie, psychologie a pedagogiky
  • Proč kreativitu u žáků v edukačním procesu systematicky rozvíjet
  • Představení vybraných kreativizačních metod a technik a jejich praktického využití ve výuce
  • Jak jednotlivé metody a techniky zapojovat do vyučování v rámci každého dne/týdenních projektů/dlouhodobých projektů
  • Jak prostřednictvím rozvoje kreativity rozvíjet jedinečné talenty žáků a kompenzovat případné nedostatky (např. u žáků s SPU a SPCH)
  • Proč určité metody u některých žáků fungují a u jiných selhávají
  • Koncept „little c“ – malé tvořivosti, která se projevuje v každodenním jednání žáků – konkrétní příklady jak je rozvíjet v osobním i školním životě
  • „Zabijáci“ kreativity u dětí v různých stádiích vývoje
  • Jak předcházet krizi dětského tvůrčího projevu (vycházíme-li z předpokladu, že každé dítě je přirozeně kreativní, ale během povinné školní docházky tuto schopnost ztrácí)
  • Jak koncipovat úkoly tak, aby odbourávaly obavu ze špatného řešení
  • Rozdíl mezi vyučováním zaměřeným na konvergentní-uzavřené a divergentní-otevřené myšlení
  • Možností kreativizačně a aktivizačně pojatého vyučování
    • konstruktivistická výuka
    • smysluplné učení – propojování stávajících znalostí a dovedností dětí/žáků s novými vzdělávacími obsahy
    • problémové vyučování
    • Cool Animal School – Learning through joy – kreativizačně-edukační program – propojuje  výtvarnou, jazykově-literární, dramatickou a zvukově-hudební složkou a využívá principy problémového vyučování
  • Praktické ukázky a reflexe 

LEKTORKA

Mgr. Martina Hrkalová

  • lektorka a popularizátorka, dlouhodobě se specializuje na použití kreativizačních metod a technik ve výuce
  • publikuje články ve sbornících a odborných časopisech, vystupuje ve sdělovacích prostředcích
  • působí na na Katedře preprimární a primární pedagogiky PedF Univerzity Karlovy v Praze, kde vyučuje Učitelské praktikum a Didaktiku
  • autorka kreativizačně-edukační strategie Cool Animal School – Learning through joy
  • vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UK
  • lektorka během své pedagogické praxe působila na různých typech škol (soukromé, státní, mezinárodní, s programem Montessori, Začít spolu, alternativní i “běžné”). Kromě zkušeností s výukou na 1. a 2. st. ZŠ má zkušenosti také s výukou dětí předškolního věku, s výukou středoškolských studentů, dospělých a studentů tzv. třetího věku.
Termín 
Délka kurzu9:00 – 14:00
LektorkaMgr. Martina Hrkalová
Akreditace MŠMTČ.j.: MSMT- 
PlatformaZOOM
Cena2 500 Kč
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com