fbpx

Akreditace č.j.: MSMT-39200/2020-2-876

FINANČNÍ ZRALOST ANEB JAK NA FINANČNÍ GRAMOTNOST VE ŠKOLÁCH

Webinář je zaměřen na praktické využití poznatků z oblasti finanční gramotnosti ve školní praxi. Nabídne metody, jak rozvíjet osobní finanční gramotnost, finanční zodpovědnost a kritické myšlení dětí a žáků o současném finančním světě.
Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí.

Přihláška na webinář

Akreditace č.j.: MSMT-39200/2020-2-876

FINANČNÍ ZRALOST ANEB JAK NA FINANČNÍ GRAMOTNOST VE ŠKOLÁCH

Webinář je zaměřen na praktické využití poznatků z oblasti finanční gramotnosti ve školní praxi. Nabídne metody, jak rozvíjet osobní finanční gramotnost, finanční zodpovědnost a kritické myšlení dětí a žáků o současném finančním světě.

Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí. Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí.

Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí.

PŘIHLÁŠKA NA WEBINÁŘ

Akreditace č.j.: MSMT-39200/2020-2-876

FINANČNÍ ZRALOST ANEB JAK NA FINANČNÍ GRAMOTNOST VE ŠKOLÁCH

Webinář je zaměřen na praktické využití poznatků z oblasti finanční gramotnosti ve školní praxi. Nabídne metody, jak rozvíjet osobní finanční gramotnost, finanční zodpovědnost a kritické myšlení dětí a žáků o současném finančním světě.

Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí. Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí.

Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí.

PŘIHLÁŠKA NA WEBINÁŘ

Akreditace č.j.: MSMT-39200/2020-2-876

FINANČNÍ ZRALOST ANEB JAK NA FINANČNÍ GRAMOTNOST VE ŠKOLÁCH

Webinář je zaměřen na praktické využití poznatků z oblasti finanční gramotnosti ve školní praxi. Nabídne metody, jak rozvíjet osobní finanční gramotnost, finanční zodpovědnost a kritické myšlení dětí a žáků o současném finančním světě.

Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí. Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí.

Webinář je veden formou interaktivního výkladu plného otázek, praktických cvičení, ukázek aktuálních grafů a tabulek, modelových příkladů a případových studií, příkladů dobré praxe, práce s informacemi a diskuzí.

PŘIHLÁŠKA NA WEBINÁŘ

?>

FINANČNÍ ZRALOST ANEB JAK NA FINANČNÍ GRAMOTNOST VE ŠKOLÁCH

Akreditace MŠMT Č.j.: MSMT-39200/2020-2-876

Webinář nabízí konkrétní ukázky, příběhy a modelové příklady možného způsobu výuky finanční gramotnosti ve školách. Na případových studiích budou ukázány způsoby jak chytře zacházet s penězi  a umět je zhodnocovat. Webinář je součástí vzdělávacího programu Zavádění finančního vzdělávání do výuky v návaznosti na Standard finanční gramotnosti – Finanční zralost aneb příprava na jednání s finančními poradci a bankéři.

OBSAH

CÍLEM WEBINÁŘE JE DÁT ODPOVĚDI, ARGUMENTACI A PŘÍKLADY V NÁSLEDUJÍCÍCH BODECH:

Proč a jak hospodaří Češi v porovnání s jinými národy

  • Úvaha pro žáky, jak to změnit
  • Práce s rodinným rozpočtem aneb kde ušetřit, a přitom žít spokojeně
  • Úsměvné historky s důsledky aneb jak propočítat spotřebu vody a elektřiny

Rozvoj kritického myšlení ve finančním plánování

  • Jak na finanční plán a co to je analýza klientských potřeb postavená na pyramidě lidských potřeb
  • Případová studie finančního plánu na základě 3 scénářů – odlišný plán pro ZŠ a SŠ
  • Umění práce s běžným účtem a proč se i dětský účet může dostat do mínusu
  • Bezpečnostní prvky platební kartou a proč je bezpečnější placení mobilem

Poznání 4 archetypů finančních poradců a jejich chování

  • Diskuse žáků, zda rodičce mají nějakou zkušenost s nekalými praktikami obchodníků aneb o manipulačních obchodní technikách a jak se bránit
  • Hra rolí finančního poradce a klienta ve dvojicích s použitím manipulačních technik
  • Naučit žáky 5 základních otázek při objasňování finančního produktu – jak se nenechat oblafnout

Znalost úvěrové problematiky

  • Kdy je půjčka problémem, kdy radostí a proč – rozdíl mezi dobrou a špatnou půjčkou
  • Naučit žáky číst v sazebníku poplatků a nekoukat jen na RPSN
  • Kalkulace žáků úroku a úmoru spotřebitelského úvěru a hypotéky – práce s Excelem
  • Bilance před půjčkou, ale i při půjčce, aby se předcházelo případné exekuci

Jak na vlastní jistoty a bezpečí v oblasti pojištění, která rizika je vhodné mít krytá a proč

  • Pochopení základního názvosloví pojistného světa
  • Práce v týmu po čtyřech při případové studii cestovního pojištění
  • Popis dalších možných metodik na pojištění odpovědnosti a srovnání úrazového pojištění
  • Podpora kritického myšlení důležitosti pojistných rizik a umění se rozhodnout pro ideální řešení

Příprava na stáří aneb jak si udržet důstojnost a životní úroveň

  • Objasnění reality důchodů aneb jak si důchod navýšit – příprava na diskusi v rodině
  • Základní znalost penzijního spoření a pochopení principu produktu
  • Práce žáků s kalkulačkou – konkrétní příklady – příprava kapitálu na podzim života

Možnosti, výhody i nevýhody investičních produktů a jejich efektivní využívání v praxi

  • Základní přehled investičních produktů, dluhopisy, podílové fondů a ETF aneb jaký je rozdíl mezi spořením a investováním
  • Bezpečné investování a jak pracovat s riziky na základě investičního trojúhelníku
  • Podpora kritického myšlení – reakce žáků na příběh o 3 farmářích – hledání výhod a rizik u investora při vkladu na běžném účtu, do dluhopisu a akcie
  • Diskuse s žáky, co je nutné hlídat u investic před zvolením investičního produktu aneb nepodcenit poplatky
  • Učit žáky pracovat s časem (složené úročení), riziky, alokací, diverzifikací, s emocemi a pravidelnými investicemi – ukázka grafů využitelných ve výuce

LEKTORKA

Bc. VERONIKA KALÁTOVÁ, MBA, EFA

Lektorka do oblasti vzdělávání vnáší svou více jak 25-ti letou praxi finančního poradce, konzultanta, projektového a produktového manažera, trenéra a mentora.

    • autorka celé řady článků a publikací, poskytuje rozhovory ve sdělovacích prostředcích, např. ČT 2, Prima CNN, Český rozhlas Dvojka
    • specializuje se na workshopy a semináře pro školy, školská zařízení a zařízení náhradní rodinné péče
    • autorka knihy Finanční zralost klíč k finanční spokojenosti
Termín12.10.2022
Délka kurzu8:30 – 13:00 hod.
LektorkaBc. VERONIKA KALÁTOVÁ, MBA, EFA 
Akreditace MŠMTČ.j.: MSMT-39200/2020-2-876
PlatformaZOOM
Cena 2 500 Kč
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com