AKREDITACE Č.J.: MSMT-21170/2022-4-656
EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE VE ŠKOLE
Webinář je zaměřený na rozvoj komunikačních dovedností pedagogických pracovníků pro efektivní zvládání obtížných situací a konfliktů ve škole. Účastníci se seznámí s principy přesvědčivé komunikace, která dokáže předcházet konfliktním situacím ve škole i mimo ni, uvědomí si význam empatie a jejího vlivu na snižování negativní emoční hladiny při reakcích na námitky žáků a rodičů, dokáží odlišit konstruktivní námitku od výmluvy a přesvědčí se o důležitosti souladu verbální a neverbální komunikace, která zvýší jejich důvěryhodnost při konfliktním jednání.
Na modelových příkladech si účastníci vyzkouší, kterou strategii řešení konfliktních situací u sebe preferují, jakým způsobem mohou dospět k výsledku win-win (oboustranně spokojenému řešení) a ujasní si, jak na konkrétní námitky reagovat a konfliktní situace řešit.
PŘIHLÁŠKA NA WEBINÁŘ
Efektivní komunikace ve škole
Akreditace Č.j.: MSMT-21170/2022-4-656
Vzdělávací program je zaměřený na osvojení principů přesvědčivé komunikace, která dokáže předcházet konfliktním situacím ve škole i mimo ni. Učitelé mohou často zažívat pocit, že rodiče nechápou, co jim chtějí sdělit a rodiče zase nemusí chápat, co a proč po nich učitel požaduje. Mohou se tak dostávat do neřešitelných situací vzájemného nepochopení a může to tak negativně ovlivňovat jejich pedagogickou práci.
Cílem webináře je ukázat, jak správně komunikovat se zákonnými zástupci, aby nedocházelo ke zbytečným konfliktům a pokud již konfliktní situace nastane, jak na ni správně reagovat, aby všechny zúčastněné strany bez zbytečných emocí dospěly k oboustranně přijatelnému řešení.
OBSAH:
EFEKTIVNÍ A PŘESVĚDČIVÁ KOMUNIKACE – PREVENCE ZBYTEČNÝCH KONFLIKTŮ
- Základní pravidla efektivní a přesvědčivé komunikace nejen ve škole – jak působit sebevědomě a přesvědčivě na své kolegy, rodiče a žáky
- Soulad verbálního a neverbálního sdělení a jeho důležitost na celkové vyznění podávané informace – otevřená gesta, uzavřená gesta
- Umění přesvědčit – princip win-win – kdy se ani jedna strana necítí ukřivděná či poražená
- Efektivní kladení otázek – jaké otázky a kdy je klást – cesta k budování pozitivního vztahu s rodiči a žáky
- Neverbální komunikace – na co si dát při komunikaci pozor
JAK PŘESVĚDČIVĚ A EFEKTIVNĚ REAGOVAT NA NÁMITKY
- Nejčastější důvody nedorozumění mezi učiteli a rodiči. Proč si nerozumí nebo nechtějí rozumět
- Jak rozpoznat, že si zúčastněné osoby nerozumí nebo zda se vymlouvají
- Význam aktivního naslouchání a empatie při reakci na nesouhlas rodiče
- Jak udržet rozhovor v rozumné emoční hladině a dokázat se domluvit
- Jednoduchý tříkrokový model reakce na námitky a připomínky
- Příklady efektivní komunikace s rodičem, který nerozumí nebo nechce rozumět
ŘEŠENÍ KONFLIKTNÍCH SITUACÍ
- Jak na rozzlobené a pasivní rodiče aneb malý exkurs do asertivity
- S jakým typem chování (a manipulací) se můžeme u rodičů setkat – příklady agresivních a pasivních manipulací rodičů a proč to dělají
- Jak na ně reagovat – strategie řešení konfliktních situací a kdy a u koho je použít
- Asertivita jako komunikační model – jak přesvědčit a neustupovat
- Styly řešení konfliktů
- Řešení typických situací ve školní praxi

LEKTOR
Mgr. RUDOLF HADRAVA
Certifikovaný lektor a kouč, učitel a trenér s více jak 20-ti letou praxí, zaměřuje se na rozvíjení manažerských dovednosti pedagogických pracovníků, získávání a udržení autority učitelů a komunikační dovedností.
- Lektorská činnost: Efektivní komunikace ve škole, Budování důvěry mezi kolegy a žáky, Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole, Základní pedagogické rozhovory ve škole Asertivita a její využití, Jak získat a udržet autoritu učitele aj.
- Pedagogická fakulta Univerzity Palackého Olomouc – učitelství pro 2. stupeň ZŠ
- Publikační činnost: Třídní učitel a vedení třídy, Učitel jako kouč a manažer aneb Umění vybudovat si autoritu
Termín | 30.10.2023 |
Délka kurzu | 8:30 – 13:15 hod. |
Lektorka | Mgr. Rudolf Hadrava |
Akreditace MŠMT | Č.j.: MSMT-21170/2022-4-656 |
Platforma | ZOOM |
Cena | 2 000 Kč |