fbpx

DIAGNOSTIKA A PORTFOLIO U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU

PaedDr. Iva Tomášková

Z webináře bude pořízen záznam. Záznam lze objednat i v případě, že se nemůžete webináře zúčastnit.

O WEBINÁŘI:

Proč je diagnostika u dětí důležitá? Jak může učitelkám a učitelům v mateřských školách pomoci při plánování výchovně vzdělávací činnosti? Webinář je určen pro všechny pedagogické pracovníky MŠ, kteří si chtějí ujasnit strukturu a vedení diagnostiky dítěte a zefektivnit tak vlastní tvorbu dokumentace.

Webinář se zaměřuje na význam diagnostiky a portfolia pro sledování pokroků u dětí, plánování diagnostické činnosti, zaznamenávání výsledků, pozorování, zpracování výsledků a jejich využití  při plánování další výchovně vzdělávací činnosti, které jsou zaměřeny na individuální rozvoj každého dítěte.

Důležitým nástrojem diagnostiky je portfolio, které můžeme charakterizovat jako knihu pokroků dítěte. Můžeme ho využívat jak při komunikaci s rodičem, dítětem, tak i s ostatními pedagogy. Sledujeme v něm nejen rozvoj dítěte, ale také jakým způsobem si osvojuje nové vědomosti a rozvíjí si své dovednosti a schopnosti.

Cílem webináře je seznámit účastníky s důležitostí diagnostikováním dětí z hlediska jejich rozvoje dle individuálních schopností a dovedností. Uvědomění si, že portfolio můžeme využít jako jeden z podkladů a součást pro hodnocení dětí a sledování jejich individuálních pokroků a také chápat portfolio jako podnět ke spolupráci rodiny a školy. 

PaedDr. Iva Tomášková

  • Lektorka a odborná konzultantka, vede semináře a spolupracuje s mateřskými školami na různých projektech
  • Působila řadu let jako ředitelka základní a mateřské školy, certifikovaná lektorka inkluzivního vzdělávání, koučka
  • Učí odborné předměty na VOŠ PRIGO, kde připravuje budoucí učitelky mateřských škol, vychovatelky školních družin a asistenty pedagoga
  • Autorka knihy „Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole“
  • Realizuje školení pro pedagogické pracovníky základních a mateřských škol
JAK WEBINÁŘ FUNGUJE